Onko oikein että Suomen kansalaisia kohdellaa epätasa-arvoisesti. Ei voi olla niin, että vain rikkaat eteläsuomaiset ja ruotsalaiset näkevät noita Ruotsin TV:n lähetyksiä. Eikö jo lakikin edellytä että kansalaisia on kohdeltava tasa-arvoisesti. Jos asia ei pikimmiten muutu, tulen ottamaan yhteyttä niin tasa-arvovaltuutettuun kuin kuluttaja-asiamiheenkin. Törkeää kohtelua meitä posjois- ja itäsuomalaisia kohtaan.
Simppa, tein juuri viime viikolla kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle asiasta. Lain Yleisradio Oy:stä 22.12.1993/1380 7 § mukaan "Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin."
Koska Yle Fem -kanava näkyy koko maassa, niin ei ole mitään teknistä estettä sille mikseivät SVT Worldin -ohjelmat näy koko maassa.
Hei Simppa ja Jeppe, Ylen tavoitteena on saada SVT Worldille valtakunnallinen näkyvyys. Ensimmäisellä neuvottelukierroksella tässä ei valitettavasti onnistuttu. Neuvottelut Ylen ja Kopioston välillä näkyvyysalueen laajentamisesta ovat meneillään.
Laki Yleisradio Oy:stä koskee Ylen palveluja; SVT World on SVT:n palvelu. Teknistä estettä ei ole, kyse on valtakunnallisuuden kustannuksista.
-Minna Ollenberg, Viestintä, Yle
Hei Simppa ja Jeppe, Ylen tavoitteena on saada SVT Worldille valtakunnallinen näkyvyys. Ensimmäisellä neuvottelukierroksella tässä ei valitettavasti onnistuttu. Neuvottelut Ylen ja Kopioston välillä näkyvyysalueen laajentamisesta ovat meneillään.
Laki Yleisradio Oy:stä koskee Ylen palveluja; SVT World on SVT:n palvelu. Teknistä estettä ei ole, kyse on valtakunnallisuuden kustannuksista.
-Minna Ollenberg, Viestintä, Yle
Alunperin SVT World on toki SVT:n palvelu, mutta se on myös Ylen lisäpalvelu, koska Ylellä on SVT Worldin ohjelmiston lähettämiseen toimilupa Suomessa rajoitetulla näkyvyysalueella ja ohjelmisto lähetetään Ylen kanavalla. Samoin kaikki informaatio SVT Worldin lähetyksistä Suomessa on nimenomaan Ylen nettisivuilla ei SVT Worldin.
Korjaus edelliseen viestiini: Ylellä on toki toimilupa SVT Worldin lähettämiseen koko Suomessa eikä toimiluvan hakuehdoissakaan ole mainittu rajatusta näkyvyysalueesta vaan Yle on itse rajannut näkyvyyden.
Kansalaisten tasavertaisuus on yleisen palveluntarjonnan peruslähtökohta mutta tavallisen veronmaksajana tällaisen ostopalvelun kohdalla asiaa tulee arvioida kohtuullisuusperiaatteella siten että valtakunnallisen näkyvyyden takaamisesta ei saisi koitua kohtuuttomia kustannuksia suhteessa YLEn omaan palvelutarjontaan nähden. Tuskin Jepen tai Simpankaan mielestä SVT Worldin tulisi näkyä valtakunnallisesti olkoon tämän kustannus mikä hyvänsä. Ja jos vaakalaudalla on SVT Worldin näkyminen osittain tai siitä luopuminen kokonaan "tasavertaisuuden" toteutumiseksi niin ensimmäinen näistä lienee kuitenkin se vähemmän paha vaihtoehto. Toivottavasti sopu asiassa löytyy Kopioston kanssa kohtuullisin ehdoin.
Näkyihän SVT4 / TV4 / SVT Europa (nykyinen SVT World),
kokonaisena maksuttomana televisiokanavana, jo analogisen
(eli oikean ja alkuperäisen) televisiolähetys-aikakauden aikana,
Digitan ylläpitämässä (aluperäisessä) maa-antenniverkossa,
VAIN ja ainoastaan Etelä-Suomessa (ja SVT1 ja SVT2-kanavat,
VAIN ja ainoastaan, rajatulla Pohjanmaan rannikkoalueen
lähetinasemisen näkyvyysalueella), joten ei nykyisinkään
(vaikka kanava jakaa kanavapaikan, ja lähetyskapasiteetin
YLE:n oman ruotsinkielisen Fem -kanavan kanssa,
ja vaikka se on edelleenkin YLE:n edelleenlähettämää,
toimiluvan varassa), ole suorapiirteistä tai välttämätöntä,
että tekijänoikeuskustannuksia maksetaan, koko Suomen
väestömäärän perusteella, SVT:n toimesta lähetettävien
ohjelmien, edelleenlähettämiseksi (käytännössä turhaan),
myös Keski-, Itä-, ja koko Pohjois-Suomen (Ruotsin kanavat
näkyvät myös digitaalisen television aikakaudella, muutoinkin
vapaasti katsottavina,Pohjois-Suomen länsiosissa) alueilla.
Jo nyt SVT:n ohjelmien lähetysalue, on laajempi,
kuin aikanaan, analogisen television aikakaudella,
sekäsen lisäksihän, YLE, esittää Fem-kanavansa
ohjelmistossa, edelleen myös tiettyjä SVT:n
ohjelmia, suomenkielisin tekstityksin (poislukien
suorat lähetykset, mm. Yhteislaulua Skansenilta
-ohjelmasta, sekä Melodifestivalenin finaalilähetyksestä),
myös Keski-, Itä-, sekä koko Pohjois-Suomen alueilla.
...Ja ainahan VOI tietenkin muuttaa, Keski-Suomen alueelta,
Itä-Suomen alueelta, sekä Pohjois-Suomen keskiseltä,
pohjoiselta, sekä itäiseltä alueilta, etelämmäksi Etelä-Suomeen,
tai vaihtoehtoisesti Suomen länsirannikolle Länsi-Suomeen,
jos on aivan välttämätöntä, nähdä Ruotsin television
ohjelmistoa, maksutta, omassa televisiossaan.
Tämän lisäksi, on toki myös mahdollista katsella,
suurinta osaa SVT:n ohjelmista, maksutta internetissä.
Nykyinen sopimus kattaa 1,7 miljoonaa kotitaloutta 2,2 miljoonasta. Yle Fem-kanavalta tulee ohjelmaa etuoikeutetulla alueella 24 tuntia päivässä, muualla 4-6 tuntia päivässä. Muutoksen seurauksena siis ruotsinkielisen ohjelman määrä väheni radikaalisti muualla maassa.
Olisiko todella ollut kohtuutonta laajentaa näkyvyys kaikkiin kotitalouksiin ja vastaavasti vähentää samassa suhteessa ohjelma-aikaa?
Pohjois- ja itäsuomalaiset näkevät Yle Fem-kanavalta ohjelmaa vain 6-7 tuntia vuorokaudessa! Näin palvelee Yle kansalaisia, pääasia että etelän väellä on ohjelmat näkyvissä, muista viis.
On todella törkeää tämä itäsuomalaisten diskriminointi kun ei näytetä YLE Fem eikä STV Worldin ohjelmia täällä. On täälläkin ruotsia osaavia katselijoita joka kunnassa. TV-MAKSU vaan pysyy SAMANA. Alennettakoon sitä jos ei muuten kannata lähettää noita ohjelmia. Monet ohjelmat ovat sitä paitsi todella hyviä ja mielenkiintoisia, joten katselijoita kyllä olisi.
Ensinnäkin oli tosi ääliömäistä eristää ruotsinkieliset ohjemat omalle kanavalleen - tämä ei palvele ainakaan ruotsalaisten asiaa ja Suomen kaksikielisyyttä. Ei etenkään kun kanavan STV ohjelmia ei täällä Kainuussakaan pysty katsomaan.
Miksi tätä torsokanavaa yhä ylläpidetään? On todellista tuhlausta pitää yllä kokonaista kanavaa, josta näkyy ohjelmaa täysipainoisesti vain pienelle alueelle, mutta lähettimet on kuitenkin päällä ympäri Suomen myös STVn ohjelma-ajan vain uutistekstejä. Tämäkö oli tarkoitus kanavaa perustettaessa? Epäilen, että tällainen totuus ei olisi mennyt päättäjiltä edes läpi.
Kanava YLE Fem lakkautuslistalle, tai STV:n ohjelmat näkyviin!
Maksan ihan yhtä paljon tv-maksua täällä Oulussa kuin ne joilla SVT World näkyy, joten miten ihmeessä Yle perustelee SVT Worldin näkymättömyyttä sillä että se olisi liian kallista.
Samalla logiikalla meiltä Pohjois- ja Itä-Suomalaisilta voisi lakkauttaa koko Femman näkyminen. Täällä Oulussa Femmalta tulee ohjelmaa vain 6 tuntia päivässä ja muulloin pyörii teksti-tv. Melko kallista per tunti kun kanavasta pitää kuitenkin maksaa Digitalle ihan yhtä paljon kuin muistakin Ylen-kanavista.
Hei Pekka, valitettavasti tilanne on tosiaan edelleen tämä. Tv-maksuja ei kohdenneta alueellisesti, vaan niistä kertyvästä summasta tilitetään Ylelle vuosittain se summa, jolla yhtiö toimii (tämä toki muuttuu ensi vuonna). Kyse on siis tekijänoikeuksista, ei niinkään siitä, paljonko kukin suomalainen maksaa tv-maksua. Kuviota taustoitetaan mm. täällä: http://svenska.yle.fi/info/index.php/4309_kanavapaikka_5__fst5_ja_svt_world
Ei kyse ole tekijänoikeuksista itsestään vaan rahasta eli kuinka paljon Kopiostolle maksetaan oikeudesta näyttää SVT:n ohjelmia Femmalla ainoastaan Etelä-ja Länsi-Suomessa, vaikka kaikki maksavat tv-maksua yhtä paljon.
Kaikista hölmöintä on että SVT Worldin siirryttyä Femmalle mitään SVT:n kanavia ei saa täällä Oulussa edes rahalla näkymään antennikodeissa, koska Digitan verkossa niitä ei enää lähetetä, kiitos Yleisradion toiminnan.
Alltså, jag håller med! Jag bor också i östra Finland och jag blir lika arg och besviken vareviga dag då jag inte kan se de intressanta programmen i SVT!
Linkiki ei toimi, sivulla on vain "Sidan hittades inte, Den valda sidan "/info/index.php/4309_kanavapaikka_5__fst5_ja_svt_world" kunde inte hittas." Onko tämäkin sivu näkyvillä vain eteläisessä Suomessa ?-)
Eipä tuo hirveästi haittaa jos niitä köyhiä Etelä-Suomalaisia vähän sponsoroi kun kerta TIETÄVÄT ettei ruotsia osaa muut kuin HE. Itselleni STV World maksaa noin 12 egua per vuosi (DNA, kaapeliverkko).
Toisaalta kun Yle on nyt päättänyt lopettavansa YLEFinlandin sateellilähetykset ja jatkaa Ylen lähetyksiä Ruotsissa erikoismenettelyin niin samaa voisi edellyttää myös SVT:n osalta jotta he sallisivat oman ohjelmatuotannon katsomisen myös Suomessa STVPlay:n kautta.
Hei, onko edelleen niin että vain eteläsuomalaiset näkevät svt:n ohjelmat, mm. tänään illalla tulevan loistavan melodifestivalenin finaalin? joensuuhun muuttaneena harmittaa tosi tosi paljon, että en ainakaan aiempia osia ole nähnyt. vai onko kyse kaapeliverkosta? miten tällainen on oikeasti edes mahdollista? miten kansalaisille voidaan YLELLÄ jakaa noin epäreilusti oikeuksia asuinkuntansa mukaan? :(
Eipä pitäisi enää olla kyse tekijänoikeuksista, kun sama raha viedään veroina ympäri Suomen. Alkakaahan kaivella kuvettanne siellä, minä olen maksanut saman minkä muutkin ja haluan samat palvelut!
Kuinkahan iso meteli nousisi jos svt:n ohjelmia ei näytettäisi kehä 3:n sisäpuolella ja Yle selittäisi samoin kuin nyt papukaijana että "kyse on tekijänoikeuksista"?
Pidetäänkö siellä Pasilassa meitä pohjois- ja itä-suomalaisia ihan tyhminä vai miksi jankutatte että kyse on muka tekijänoikeuksista?
Todella ikävää, ettei SVT näy täällä meillä Etelä-Karjalassa. Eikö noita alue-asetuksia voi vaihdella esim puolivuosittain, että katsojia kohdeltaisiin tasapuolisesti?
Olet aivan oikeassa Matti. Koko FEM on meille täysin turha kanava. Se, että se annetaan SVT:lle todistaa tämän. Pitäisi myös olla suhteellisuuden tajua. Niin pieni vähemmistö ei tarvitse eikä sille kuulu omaa kanavaa.
30 kommenttia
Ma, 02.04.2012, klo 12:25
Onko oikein että Suomen kansalaisia kohdellaa epätasa-arvoisesti. Ei voi olla niin, että vain rikkaat eteläsuomaiset ja ruotsalaiset näkevät noita Ruotsin TV:n lähetyksiä. Eikö jo lakikin edellytä että kansalaisia on kohdeltava tasa-arvoisesti. Jos asia ei pikimmiten muutu, tulen ottamaan yhteyttä niin tasa-arvovaltuutettuun kuin kuluttaja-asiamiheenkin. Törkeää kohtelua meitä posjois- ja itäsuomalaisia kohtaan.
Ma, 02.04.2012, klo 13:07
Simppa, tein juuri viime viikolla kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle asiasta. Lain Yleisradio Oy:stä 22.12.1993/1380 7 § mukaan "Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin."
Koska Yle Fem -kanava näkyy koko maassa, niin ei ole mitään teknistä estettä sille mikseivät SVT Worldin -ohjelmat näy koko maassa.
Ma, 02.04.2012, klo 14:22
Hei Simppa ja Jeppe, Ylen tavoitteena on saada SVT Worldille valtakunnallinen näkyvyys. Ensimmäisellä neuvottelukierroksella tässä ei valitettavasti onnistuttu. Neuvottelut Ylen ja Kopioston välillä näkyvyysalueen laajentamisesta ovat meneillään.
Laki Yleisradio Oy:stä koskee Ylen palveluja; SVT World on SVT:n palvelu. Teknistä estettä ei ole, kyse on valtakunnallisuuden kustannuksista.
-Minna Ollenberg, Viestintä, Yle
Ma, 02.04.2012, klo 14:24
Hei Simppa ja Jeppe, Ylen tavoitteena on saada SVT Worldille valtakunnallinen näkyvyys. Ensimmäisellä neuvottelukierroksella tässä ei valitettavasti onnistuttu. Neuvottelut Ylen ja Kopioston välillä näkyvyysalueen laajentamisesta ovat meneillään.
Laki Yleisradio Oy:stä koskee Ylen palveluja; SVT World on SVT:n palvelu. Teknistä estettä ei ole, kyse on valtakunnallisuuden kustannuksista.
-Minna Ollenberg, Viestintä, Yle
Su, 08.04.2012, klo 20:23
Hei Minna Ollenberg,
Alunperin SVT World on toki SVT:n palvelu, mutta se on myös Ylen lisäpalvelu, koska Ylellä on SVT Worldin ohjelmiston lähettämiseen toimilupa Suomessa rajoitetulla näkyvyysalueella ja ohjelmisto lähetetään Ylen kanavalla. Samoin kaikki informaatio SVT Worldin lähetyksistä Suomessa on nimenomaan Ylen nettisivuilla ei SVT Worldin.
Su, 08.04.2012, klo 20:27
Korjaus edelliseen viestiini: Ylellä on toki toimilupa SVT Worldin lähettämiseen koko Suomessa eikä toimiluvan hakuehdoissakaan ole mainittu rajatusta näkyvyysalueesta vaan Yle on itse rajannut näkyvyyden.
Ma, 18.06.2012, klo 10:50
Kansalaisten tasavertaisuus on yleisen palveluntarjonnan peruslähtökohta mutta tavallisen veronmaksajana tällaisen ostopalvelun kohdalla asiaa tulee arvioida kohtuullisuusperiaatteella siten että valtakunnallisen näkyvyyden takaamisesta ei saisi koitua kohtuuttomia kustannuksia suhteessa YLEn omaan palvelutarjontaan nähden. Tuskin Jepen tai Simpankaan mielestä SVT Worldin tulisi näkyä valtakunnallisesti olkoon tämän kustannus mikä hyvänsä. Ja jos vaakalaudalla on SVT Worldin näkyminen osittain tai siitä luopuminen kokonaan "tasavertaisuuden" toteutumiseksi niin ensimmäinen näistä lienee kuitenkin se vähemmän paha vaihtoehto. Toivottavasti sopu asiassa löytyy Kopioston kanssa kohtuullisin ehdoin.
Su, 24.06.2012, klo 20:18
Näkyihän SVT4 / TV4 / SVT Europa (nykyinen SVT World),
kokonaisena maksuttomana televisiokanavana, jo analogisen
(eli oikean ja alkuperäisen) televisiolähetys-aikakauden aikana,
Digitan ylläpitämässä (aluperäisessä) maa-antenniverkossa,
VAIN ja ainoastaan Etelä-Suomessa (ja SVT1 ja SVT2-kanavat,
VAIN ja ainoastaan, rajatulla Pohjanmaan rannikkoalueen
lähetinasemisen näkyvyysalueella), joten ei nykyisinkään
(vaikka kanava jakaa kanavapaikan, ja lähetyskapasiteetin
YLE:n oman ruotsinkielisen Fem -kanavan kanssa,
ja vaikka se on edelleenkin YLE:n edelleenlähettämää,
toimiluvan varassa), ole suorapiirteistä tai välttämätöntä,
että tekijänoikeuskustannuksia maksetaan, koko Suomen
väestömäärän perusteella, SVT:n toimesta lähetettävien
ohjelmien, edelleenlähettämiseksi (käytännössä turhaan),
myös Keski-, Itä-, ja koko Pohjois-Suomen (Ruotsin kanavat
näkyvät myös digitaalisen television aikakaudella, muutoinkin
vapaasti katsottavina,Pohjois-Suomen länsiosissa) alueilla.
Jo nyt SVT:n ohjelmien lähetysalue, on laajempi,
kuin aikanaan, analogisen television aikakaudella,
sekäsen lisäksihän, YLE, esittää Fem-kanavansa
ohjelmistossa, edelleen myös tiettyjä SVT:n
ohjelmia, suomenkielisin tekstityksin (poislukien
suorat lähetykset, mm. Yhteislaulua Skansenilta
-ohjelmasta, sekä Melodifestivalenin finaalilähetyksestä),
myös Keski-, Itä-, sekä koko Pohjois-Suomen alueilla.
Su, 24.06.2012, klo 20:23
...Ja ainahan VOI tietenkin muuttaa, Keski-Suomen alueelta,
Itä-Suomen alueelta, sekä Pohjois-Suomen keskiseltä,
pohjoiselta, sekä itäiseltä alueilta, etelämmäksi Etelä-Suomeen,
tai vaihtoehtoisesti Suomen länsirannikolle Länsi-Suomeen,
jos on aivan välttämätöntä, nähdä Ruotsin television
ohjelmistoa, maksutta, omassa televisiossaan.
Tämän lisäksi, on toki myös mahdollista katsella,
suurinta osaa SVT:n ohjelmista, maksutta internetissä.
Ti, 26.06.2012, klo 13:19
Nykyinen sopimus kattaa 1,7 miljoonaa kotitaloutta 2,2 miljoonasta. Yle Fem-kanavalta tulee ohjelmaa etuoikeutetulla alueella 24 tuntia päivässä, muualla 4-6 tuntia päivässä. Muutoksen seurauksena siis ruotsinkielisen ohjelman määrä väheni radikaalisti muualla maassa.
Olisiko todella ollut kohtuutonta laajentaa näkyvyys kaikkiin kotitalouksiin ja vastaavasti vähentää samassa suhteessa ohjelma-aikaa?
La, 14.07.2012, klo 23:05
Pohjois- ja itäsuomalaiset näkevät Yle Fem-kanavalta ohjelmaa vain 6-7 tuntia vuorokaudessa! Näin palvelee Yle kansalaisia, pääasia että etelän väellä on ohjelmat näkyvissä, muista viis.
Ke, 18.07.2012, klo 22:59
On todella törkeää tämä itäsuomalaisten diskriminointi kun ei näytetä YLE Fem eikä STV Worldin ohjelmia täällä. On täälläkin ruotsia osaavia katselijoita joka kunnassa. TV-MAKSU vaan pysyy SAMANA. Alennettakoon sitä jos ei muuten kannata lähettää noita ohjelmia. Monet ohjelmat ovat sitä paitsi todella hyviä ja mielenkiintoisia, joten katselijoita kyllä olisi.
Su, 26.08.2012, klo 10:57
Ensinnäkin oli tosi ääliömäistä eristää ruotsinkieliset ohjemat omalle kanavalleen - tämä ei palvele ainakaan ruotsalaisten asiaa ja Suomen kaksikielisyyttä. Ei etenkään kun kanavan STV ohjelmia ei täällä Kainuussakaan pysty katsomaan.
Miksi tätä torsokanavaa yhä ylläpidetään? On todellista tuhlausta pitää yllä kokonaista kanavaa, josta näkyy ohjelmaa täysipainoisesti vain pienelle alueelle, mutta lähettimet on kuitenkin päällä ympäri Suomen myös STVn ohjelma-ajan vain uutistekstejä. Tämäkö oli tarkoitus kanavaa perustettaessa? Epäilen, että tällainen totuus ei olisi mennyt päättäjiltä edes läpi.
Kanava YLE Fem lakkautuslistalle, tai STV:n ohjelmat näkyviin!
Ma, 26.11.2012, klo 11:58
No voin vakuuttaa, että ette menetä mitään vaikka yle femma tai SVT World ei näykkään. Vois koko kanava lopettaa epätarkoituksenmukaisena kokonaa.
Ma, 26.11.2012, klo 21:20
Maksan ihan yhtä paljon tv-maksua täällä Oulussa kuin ne joilla SVT World näkyy, joten miten ihmeessä Yle perustelee SVT Worldin näkymättömyyttä sillä että se olisi liian kallista.
Samalla logiikalla meiltä Pohjois- ja Itä-Suomalaisilta voisi lakkauttaa koko Femman näkyminen. Täällä Oulussa Femmalta tulee ohjelmaa vain 6 tuntia päivässä ja muulloin pyörii teksti-tv. Melko kallista per tunti kun kanavasta pitää kuitenkin maksaa Digitalle ihan yhtä paljon kuin muistakin Ylen-kanavista.
Ti, 27.11.2012, klo 09:48
Hei Pekka, valitettavasti tilanne on tosiaan edelleen tämä. Tv-maksuja ei kohdenneta alueellisesti, vaan niistä kertyvästä summasta tilitetään Ylelle vuosittain se summa, jolla yhtiö toimii (tämä toki muuttuu ensi vuonna). Kyse on siis tekijänoikeuksista, ei niinkään siitä, paljonko kukin suomalainen maksaa tv-maksua. Kuviota taustoitetaan mm. täällä: http://svenska.yle.fi/info/index.php/4309_kanavapaikka_5__fst5_ja_svt_world
Kaisa Hilden, Viestintä / Yle
Ti, 11.12.2012, klo 15:07
Ei kyse ole tekijänoikeuksista itsestään vaan rahasta eli kuinka paljon Kopiostolle maksetaan oikeudesta näyttää SVT:n ohjelmia Femmalla ainoastaan Etelä-ja Länsi-Suomessa, vaikka kaikki maksavat tv-maksua yhtä paljon.
Kaikista hölmöintä on että SVT Worldin siirryttyä Femmalle mitään SVT:n kanavia ei saa täällä Oulussa edes rahalla näkymään antennikodeissa, koska Digitan verkossa niitä ei enää lähetetä, kiitos Yleisradion toiminnan.
Ke, 02.01.2013, klo 03:06
Rahat loppuu aina siinä vaiheessa kun helsinkiläisten ja eteläsuomalaisten asiat on hoidettu. Muut suomalaiset saa katsoa uutistekstejä.
To, 03.01.2013, klo 20:06
Alltså, jag håller med! Jag bor också i östra Finland och jag blir lika arg och besviken vareviga dag då jag inte kan se de intressanta programmen i SVT!
Ti, 08.01.2013, klo 15:43
Linkiki ei toimi, sivulla on vain "Sidan hittades inte, Den valda sidan "/info/index.php/4309_kanavapaikka_5__fst5_ja_svt_world" kunde inte hittas." Onko tämäkin sivu näkyvillä vain eteläisessä Suomessa ?-)
Ma, 25.02.2013, klo 18:54
Miksi YLE edistää rakaa ruotsalaista rasismia verovaroilla?
Ke, 27.02.2013, klo 15:19
Eipä tuo hirveästi haittaa jos niitä köyhiä Etelä-Suomalaisia vähän sponsoroi kun kerta TIETÄVÄT ettei ruotsia osaa muut kuin HE. Itselleni STV World maksaa noin 12 egua per vuosi (DNA, kaapeliverkko).
Toisaalta kun Yle on nyt päättänyt lopettavansa YLEFinlandin sateellilähetykset ja jatkaa Ylen lähetyksiä Ruotsissa erikoismenettelyin niin samaa voisi edellyttää myös SVT:n osalta jotta he sallisivat oman ohjelmatuotannon katsomisen myös Suomessa STVPlay:n kautta.
Ma, 04.03.2013, klo 11:19
Antenniverkossa SVT:n ohjelmia ei saa näkymään edes omalla rahalla, kiitos Ylen toiminnan. Näin tasapuolisesti Yle-veron maksajia kohdellaan.
La, 09.03.2013, klo 10:35
Hei, onko edelleen niin että vain eteläsuomalaiset näkevät svt:n ohjelmat, mm. tänään illalla tulevan loistavan melodifestivalenin finaalin? joensuuhun muuttaneena harmittaa tosi tosi paljon, että en ainakaan aiempia osia ole nähnyt. vai onko kyse kaapeliverkosta? miten tällainen on oikeasti edes mahdollista? miten kansalaisille voidaan YLELLÄ jakaa noin epäreilusti oikeuksia asuinkuntansa mukaan? :(
Ma, 11.03.2013, klo 09:17
Hei,
valitettavasti näin on. Kuten ylempänä on todettu, kyse on tekijänoikeuksista.
t. Kaisa Hilden, Viestintä/Yle
La, 16.03.2013, klo 14:31
Eipä pitäisi enää olla kyse tekijänoikeuksista, kun sama raha viedään veroina ympäri Suomen. Alkakaahan kaivella kuvettanne siellä, minä olen maksanut saman minkä muutkin ja haluan samat palvelut!
Ti, 19.03.2013, klo 00:05
Kuinkahan iso meteli nousisi jos svt:n ohjelmia ei näytettäisi kehä 3:n sisäpuolella ja Yle selittäisi samoin kuin nyt papukaijana että "kyse on tekijänoikeuksista"?
Pidetäänkö siellä Pasilassa meitä pohjois- ja itä-suomalaisia ihan tyhminä vai miksi jankutatte että kyse on muka tekijänoikeuksista?
La, 23.03.2013, klo 23:57
Todella käsittämätöntä toimintaa YLEltä jonka pitäisi toimittaa TV-ohjelmaa tasapuolisesti kaikkialle Suomeen asuinpaikasta riippumatta!
Ti, 09.04.2013, klo 12:02
Todella ikävää, ettei SVT näy täällä meillä Etelä-Karjalassa. Eikö noita alue-asetuksia voi vaihdella esim puolivuosittain, että katsojia kohdeltaisiin tasapuolisesti?
Ke, 24.04.2013, klo 13:21
Olet aivan oikeassa Matti. Koko FEM on meille täysin turha kanava. Se, että se annetaan SVT:lle todistaa tämän. Pitäisi myös olla suhteellisuuden tajua. Niin pieni vähemmistö ei tarvitse eikä sille kuulu omaa kanavaa.