Etusivu > Miksi? Siksi! > Ystävyys

Ystävyys

21.4.2012
Millainen on hyvä ystävä? Voivatko mies ja nainen olla ystäviä? Voiko internetistä löytää ystäviä? Jos ystävä auttaa sinua, oletko hänelle vastapalveluksen velkaa?

Keskustelijat ovat Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Hye Min Shim ja Bledar Gjata. Haastattelija on Sanna Heliövaara. Tämä keskustelu on osa ohjelmasarjaa Miksi? Siksi!

Lähetä palautetta ja kysymyksiä tästä keskustelusta Ystävyys

Keskustelu Ystävyys on saanut tällaista palautetta

Mila kirjoittaa näin:

Miksi samalla ei kysytä suomalaisia? Tämä ohjelma taas pitää ulkomaalaisia syrjässä - tässä on ne - ulkomaalaiset ja tässä on me - suomalaiset, jotka vain haastattelivat.

Entä yhteinen keskustelu? Puhumatta siitä, miten voi oppia kieltä, jos ei kuulu oikeata puhetta?

En jaksanut kuunnella loppuun asti, Olen muutenkin koko ajan muuten vain ja pelkkä mamuiden seurassa kuuntelemassa niiden murrekieltä.

Kenelle oikeastaan tämä ohjelma tarkoitettu?

Mila

Selkouutiset vastaa:

Ohjelma kertoo kaikille, että suomen kieltä voi käyttää ja kannattaa käyttää, vaikka sitä ei vielä täydellisesti osaa. Suomen opiskelijat huomaavat, että keskustelu suomeksi sujuu hyvin, kun uskaltaa puhua ja keskittyy sisältöön. Tärkeää on se, mitä sanoo, ei se, miten sanoo. Suomenkieliset huomaavat, että keskustelu voi olla mielenkiintoinen, vaikka joku puhuu vähän eri tavalla.


Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Monican blogi

Monica kurssikaveriensa kanssa. Kuva: Julia Chen.Monica kirjoitttaa taas blogia! Lue mitä Monicalle kuuluu.

Bahria kertoo

Bahria Bensalem Korpela.Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?

Selkouutisten vieras

Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen. Kuva: YleVieraina Eija Kyllönen-Saarnio ja Jaana Rytkönen Infopankista.

Miksi? Siksi!

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.


Muualla Yle.fi:ssä