Etusivu > Suomalaiset rikokset

Suomalaiset rikokset

Bodom, Tulilahti, Ruben Oskar Auervaara. Selkouutisten uusi sarja kertoo rikoksista, joista on tullut suomalaista historiaa.


Tulilahti

Kaksi nuorta naista katoaa kesälomamatkalla vuonna 1959. Etsintöjen jälkeen naisten ruumiit löytyvät Tulilahden leirialueen läheltä. Poliisi ottaa kiinni miehen, joka ehkä on Tulilahden murhaaja. Mies tappaa itsensä ennen oikeuden päätöstä.


Kyllikki Saari

Nuori tyttö katoaa maaseudulla 1950-luvun Suomessa. Suuret etsinnät alkavat, ja poliisi saa paljon erilaisia vihjeitä. Kuukausien jälkeen tytön ruumis löytyy metsän keskeltä. Syyllistä ei koskaan saada kiinni. Syntyy legenda nimeltä Kyllikki Saari.


Radio Suomi

Yle Uutiset selkosuomeksi Radio Suomessa kello 21.30.

Selkouutisten vieras

Leena Nissilä. Kuva: OpetushallitusLeena Nissilä kertoo Opetushallituksen uudesta internetpalvelusta suomen kielen opiskelijoille.

Monican blogi

Ensimmäinen kuva Monicasta Suomessa. Kuva: Monican albumi.Monica kirjoittaa, että hän on asunut Suomessa nyt 2 vuotta.

Bahria kertoo

Bahria Bensalem Korpela.Algerialainen Bahria kertoo ajatuksia äidiksi tulemisesta. Uusin teksti: Mikä kieli lapselle?

Miksi? Siksi!

Kuvassa Ugaso Isse, Mustapha Kebbeh, Sanna Heliövaara, Fatimah Baig, Hye Min Shim, Bledar Gjata. Kuva: Jyrki Valkama / YLEMiksi? Siksi! -keskusteluja mielenkiintoisista aiheista.


Muualla Yle.fi:ssä