Etusivu > Arkisto

Yle Uutiset selkosuomeksi arkisto

Kuva:  Arja Lento / YLE
Kuva: Arja Lento / YLE
Vanhojen Selkouutisten äänet ja tekstit löytyvät arkistosta. Selkouutiset pysyvät arkistossa noin 60 päivää. Vanhojen Selkouutisten tekstejä voi myös printata.


Dokumentteja yhteensä: 57 kpl


Tiistai 29.07.2014

EU päätti uusista pakotteista Venäjää vastaan. Suomeen tulee pakolaisia Syyriasta. Israel tuhosi Gazan sähkövoimalan. Ukkosten takia on ollut isoja sähkökatkoja.


Maanantai 28.07.2014

Itä-Ukrainassa kuolee entistä enemmän ihmisiä. Suomen turvakodeilla on rahapula. Pienituloisten on vaikeaa löytää asuntoa Helsingissä. Ramadan päättyi.


Sunnuntai 27.07.2014

Gazan asukkaiden tilanne on vaikea. Suomalaiset käyttävät vain vähän aikaa ja rahaa omien vanhempiensa hoitoon. Vuoden virallinen Unikeko on Kari Vuola. Sääennuste lupaa ukkosta.


Lauantai 26.07.2014

Afganistan on ottanut kiinni neljä ihmistä suomalaisten avustustyöntekijöiden kuoleman takia. Verenluovuttajia tarvitaan nyt enemmän kuin viime kesänä. Suomen Marsalkka -elokuva sai palkinnon Keniassa. Lauantaina on mitattu tämän kesän lämpöennätys.


Perjantai 25.07.2014

Suomalaisten avustustyöntekijöiden kuolemaa tutkitaan Afganistanissa. Venäjä rakentaa uuden junaradan Suomen lähialueelle. Suomi on aloittanut neuvontapalvelun ulkomaalaisille marjanpoimijoille. Jaakko on heittänyt kylmän kiven veteen. Viikonloppuna on kuumaa.


Torstai 24.07.2014

Kaksi suomalaista surmattiin Afganistanissa. Norja varautuu terrori-iskuun. Suomen kansalaisuutta on haettu paljon. Merellä on paljon sinilevää. Helle sulattaa jään jäähalleistakin.


Keskiviikko 23.07.2014

Ensimmäiset malesialaiskoneen uhrit kuljetettiin Hollantiin. YK:n ihmisoikeuskomissaari moittii Israelia Gazan pommituksista. Lentoyhtiöt peruvat lentojaan Tel Aviviin. Sää jatkuu kuumana ja aurinkoisena.


Tiistai 22.07.2014

Lehtiväite: Itä-Ukrainassa taistelee myös suomalaisia. Turmakoneen uhrit lennätetään Hollantiin. Norja muisti joukkomurhan uhreja. Moni lapsi saa erikoisen nimen.


Maanantai 21.07.2014

Suomalaisten mielestä 65 vuotta on hyvä eläkeikä. Ulkoministeri haluaa puolueettoman tutkimuksen malesialaisen lentokoneen putoamisesta. Suomen talous kärsii, jos Venäjän kanssa käydään vähemmän kauppaa. Rapuja pyydystetään maanantaista eteenpäin.


Sunnuntai 20.07.2014

Ukrainassa etsitään syyllistä malesialaisen lentokoneen putoamiseen. Suomi on hyvä paikka tallentaa tietoa. Sunnuntaina on ollut kovia ukkossateita.


Lauantai 19.07.2014

Ukrainassa riidellään lentokoneen putoamispaikan tutkimisesta. Finnair ei lennä enää Ukrainan yli. Presidentti Niinistö sanoo, että Ukrainan tilanne menee huonoon suuntaan. Vanhat höyryveturit kiinnostavat suomalaisia.


Perjantai 18.07.2014

Ukrainassa tutkitaan malesialaisen lentokoneen putoamista. Lentoliikenne Itä-Ukrainan yli on toistaiseksi lopetettu. Israelin armeija on hyökännyt Gazaan. Suopotkupallon MM-kilpailut pelataan Hyrynsalmella.


Torstai 17.07.2014

Microsoft vähentää työntekijöitä. Bensan hinta on noussut. Homonuoret tarvitsevat tukea. Saimaannorpan poikasia on kuollut kalaverkkoihin.


Keskiviikko 16.07.2014

Jyrki Katainen on nyt talouskomissaari. Muslimien paastokuukausi ramadan näkyy myös Suomen armeijassa. Oikeus on tehnyt harvinaisen päätöksen Hollannissa. Saksan liittokansleri Angela Merkel täyttää 60 vuotta. Tämän kesän uusi salamaennätys syntyi tiistaina.


Tiistai 15.07.2014

Useita ihmisiä kuoli metroturmassa Moskovassa. Juncker nousee EU-komission johtoon. Saksan maajoukkue palasi kotiin. MM-finaali rikkoi ennätyksiä sosiaalisessa mediassa. Ukkonen jyrisee eri puolilla maata.

Edellinen 1 2 3 4 Seuraava



Muualla Yle.fi:ssä