Etusivu > Arkisto

Yle Uutiset selkosuomeksi arkisto

Kuva:  Arja Lento / YLE
Kuva: Arja Lento / YLE
Vanhojen Selkouutisten äänet ja tekstit löytyvät arkistosta. Selkouutiset pysyvät arkistossa noin 60 päivää. Vanhojen Selkouutisten tekstejä voi myös printata.


Dokumentteja yhteensä: 57 kpl


Keskiviikko 23.07.2014

Ensimmäiset malesialaiskoneen uhrit kuljetettiin Hollantiin. YK:n ihmisoikeuskomissaari moittii Israelia Gazan pommituksista. Lentoyhtiöt peruvat lentojaan Tel Aviviin. Sää jatkuu kuumana ja aurinkoisena.


Tiistai 22.07.2014

Lehtiväite: Itä-Ukrainassa taistelee myös suomalaisia. Turmakoneen uhrit lennätetään Hollantiin. Norja muisti joukkomurhan uhreja. Moni lapsi saa erikoisen nimen.


Maanantai 21.07.2014

Suomalaisten mielestä 65 vuotta on hyvä eläkeikä. Ulkoministeri haluaa puolueettoman tutkimuksen malesialaisen lentokoneen putoamisesta. Suomen talous kärsii, jos Venäjän kanssa käydään vähemmän kauppaa. Rapuja pyydystetään maanantaista eteenpäin.


Sunnuntai 20.07.2014

Ukrainassa etsitään syyllistä malesialaisen lentokoneen putoamiseen. Suomi on hyvä paikka tallentaa tietoa. Sunnuntaina on ollut kovia ukkossateita.


Lauantai 19.07.2014

Ukrainassa riidellään lentokoneen putoamispaikan tutkimisesta. Finnair ei lennä enää Ukrainan yli. Presidentti Niinistö sanoo, että Ukrainan tilanne menee huonoon suuntaan. Vanhat höyryveturit kiinnostavat suomalaisia.


Perjantai 18.07.2014

Ukrainassa tutkitaan malesialaisen lentokoneen putoamista. Lentoliikenne Itä-Ukrainan yli on toistaiseksi lopetettu. Israelin armeija on hyökännyt Gazaan. Suopotkupallon MM-kilpailut pelataan Hyrynsalmella.


Torstai 17.07.2014

Microsoft vähentää työntekijöitä. Bensan hinta on noussut. Homonuoret tarvitsevat tukea. Saimaannorpan poikasia on kuollut kalaverkkoihin.


Keskiviikko 16.07.2014

Jyrki Katainen on nyt talouskomissaari. Muslimien paastokuukausi ramadan näkyy myös Suomen armeijassa. Oikeus on tehnyt harvinaisen päätöksen Hollannissa. Saksan liittokansleri Angela Merkel täyttää 60 vuotta. Tämän kesän uusi salamaennätys syntyi tiistaina.


Tiistai 15.07.2014

Useita ihmisiä kuoli metroturmassa Moskovassa. Juncker nousee EU-komission johtoon. Saksan maajoukkue palasi kotiin. MM-finaali rikkoi ennätyksiä sosiaalisessa mediassa. Ukkonen jyrisee eri puolilla maata.


Maanantai 14.07.2014

Saksa juhlii jalkapallon maailmanmestaruutta. Argentiinalle tappio oli suuri pettymys. Messi oli MM-kisojen paras pelaaja. Simpukat ovat kuolleet Kokemäenjoessa. Suomalaiset lomailevat heinäkuussa.


Sunnuntai 13.07.2014

Tuhannet ihmiset ovat paenneet Pohjois-Gazasta. Toholammilla tapahtui paha liikenneonnettomuus. Hollanti sai pronssia jalkapallon MM-kilpailuissa. Maria Tyyster on uusi tangokuningatar.


Lauantai 12.07.2014

Israelin iskut Gazaan ovat jatkuneet. Musiikki on hyvä lääke moneen sairauteen. Viikonloppuna taivaalla näkyy superkuu. Sää muuttuu sateiseksi.


Perjantai 11.07.2014

Harjavallan nikkelivuodosta on saatu uutta tietoa. Kaksi turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskusta suljetaan. Teemu Roivainen on uusi tangokuningas. Viikonloppu on lämmin.


Torstai 10.07.2014

Israelin iskut Gazan alueelle ovat jatkuneet. Monet eläkeikäiset tekevät työtä. Argentiina pääsi jalkapallon MM-kilpailujen loppuotteluun. Maakotkat ovat saaneet paljon poikasia.


Keskiviikko 09.07.2014

Israelin ja palestiinalaisten konflikti Gazassa kiihtyi. Brasilian media: MM-jalkapallotappio Saksaa vastaan kaikkien aikojen häpeä! Työntekijät ihmettelevät Valion toimitusjohtajan aikaista eläkkeellejäämistä. Lämmin kesäsää jatkuu.

Edellinen 1 2 3 4 Seuraava



Muualla Yle.fi:ssä