Etusivu > Arkisto

Yle Uutiset selkosuomeksi arkisto

Kuva:  Arja Lento / YLE
Kuva: Arja Lento / YLE
Vanhojen Selkouutisten äänet ja tekstit löytyvät arkistosta. Selkouutiset pysyvät arkistossa noin 60 päivää. Vanhojen Selkouutisten tekstejä voi myös printata.


Dokumentteja yhteensä: 60 kpl


Lauantai 20.09.2014

Ukrainan hallitus ja kapinalliset ovat sopineet taistelujen lopettamisesta. Vihreät on varmistanut, että puolue eroaa hallituksesta. Matkailu Suomen ja Venäjän välillä on vähentynyt. Syksy tulee ensi viikolla myös Etelä-Suomeen.


Perjantai 19.09.2014

Skotlanti ei halua itsenäisyyttä. Presidentti Sauli Niinistö sanoo, että suomettumista ei enää ole. Maahanmuuttajalapset osaavat suomea paremmin kuin omaa äidinkieltä. Viikonloppu on lämmin Etelä-Suomessa.


Torstai 18.09.2014

Vihreät lähtee hallituksesta. Fennovoiman ydinvoimasuunnitelma menee eteenpäin. Nälkäpäiväkeräys on alkanut.


Keskiviikko 17.09.2014

Neljä ihmistä saa syytteen terrorismirikoksesta. Maahanmuuttajanuoret voivat huonommin kuin muut nuoret. Omaishoitajien työ säästää yhteiskunnan rahoja. Syksyn ruskasta tulee kaunis Etelä-Suomessa.


Tiistai 16.09.2014

Ukrainan ja EU:n yhteistyösopimus allekirjoitettiin. Ukraina hyväksyi Itä-Ukrainan erityisaseman. Valtio ilmoitti laajoista yt-neuvotteluista. Maissi kasvaa jo Suomen keskiosissa.


Maanantai 15.09.2014

Vihreät ehkä lähtee hallituksesta. Valta vaihtui Ruotsissa. EU-maista Ruotsi tasa-arvoisin, Suomi kakkosena. Yle säästää ja vähentää väkeä.


Sunnuntai 14.09.2014

Suomen pääministeri Alexander Stubb on huolissaan Itä-Ukrainan tilanteesta. Monien suomalaisten mielestä Venäjä on uhka Suomelle. Kansanradio on täyttänyt 35 vuotta. Kaunis sää jatkuu vielä alkuviikolla.


Lauantai 13.09.2014

Rahankeräyslaki muuttuu. Ruotsissa on parlamenttivaalit sunnuntaina. Suomalainen pelaaja voitti Eurojackpotissa yli 61 miljoonaa euroa. Taivaalla on näkynyt paljon revontulia.


Perjantai 12.09.2014

EU on kertonut uusista pakotteista Venäjää vastaan. Ebola-tautiin on kuollut paljon ihmisiä Afrikassa. Järvien vesi on vielä lämmintä. Viikonlopun sää on kaunis.


Torstai 11.09.2014

EU on päättänyt uusista pakotteista Venäjää vastaan. Liikunta parantaa poikien koulumenestystä. Taideyliopiston rehtori Tiina Rosenberg toivoo, että Suomeen tulee lisää maahanmuuttajia. Viikonloppuna taivaalla voi näkyä paljon revontulia.


Keskiviikko 10.09.2014

Jyrki Kataisesta tulee EU-komission varapuheenjohtaja. Vankiloiden täytyy säästää rahaa. Itämeren kalat kärsivät jätevesien lääkeaineista. Vanhuksille koulutetaan liikuntakavereita.


Tiistai 09.09.2014

Stubb: Venäjä-pakotteet voimaan tällä viikolla. Matkustajakoneen turmasta ensimmäinen raportti. Pihlajanmarjoista hyvä sato. Loppuviikollakin sää on lämmin.


Maanantai 08.09.2014

EU harkitsee Venäjä-pakotteita. Venäjä uhkaa lentoyhtiöitä, jos pakotteita kiristetään. Autonrenkaiden kuntoa valvotaan. William ja Catherine saavat toisen lapsen.


Sunnuntai 07.09.2014

Autokaupoilla on isoja ongelmia. Itä-Ukrainassa ammuttiin tykeillä. Suomalainen tutkija ehkä selvitti kuuluisat murhat. Lämmin syksy jatkuu.


Lauantai 06.09.2014

Tulitauko jatkuu Itä-Ukrainassa. Terroristit pyytävät nuoria somalimiehiä taisteluun. Autoteillä liikkuu nyt hirviä. Tove Janssonin taidenäyttelyssä kävi tosi paljon ihmisiä.

Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Selkouutisissa tänä iltana

Ashraf Ghani on Afganistanin uusi presidentti

Suomalaisilla kalastajilla menee huonosti

Lapissa satoi vähän lunta


Muualla Yle.fi:ssä