Etusivu > Arkisto

Yle Uutiset selkosuomeksi arkisto

Kuva:  Arja Lento / YLE
Kuva: Arja Lento / YLE
Vanhojen Selkouutisten äänet ja tekstit löytyvät arkistosta. Selkouutiset pysyvät arkistossa noin 60 päivää. Vanhojen Selkouutisten tekstejä voi myös printata.


Dokumentteja yhteensä: 60 kpl


Lauantai 30.08.2014

EU-johtajat pohtivat lisäpakotteita Venäjälle. Pääministeri Stubb: Venäjä haluaa ärsyttää Suomea. Särkänniemen delfiini kuoli. Hallayöt tulevat. Yle uutiset selkosuomeksi toimittaa MW


Perjantai 29.08.2014

Nato pitää hätäkokouksen Ukrainan takia. Suomi tiukentaa ilmatilan valvontaa. Uutta näkökulmaa maahanmuuttokeskusteluun. Helsingin Jalkapalloklubi teki historiaa.


Torstai 28.08.2014

Venäläiskone kävi jälleen Suomen puolella ilman lupaa. Ukrainalaiset hakevat turvapaikkaa Suomesta. Itella vähentää jopa 300 työntekijää. Minna Parikka on Vuoden nuori muotoilija.


Keskiviikko 27.08.2014

Ulkoministeri: Suomi ei ole lähempänä Natoa. Minskin kokouksen tulos: Ukrainaan suunnitellaan tulitaukoa. Israelin ja palestiinalaisten välille sopu taistelujen lopettamisesta. Viikonlopuksi sateet loppuvat.


Tiistai 26.08.2014

Ukrainan ja Venäjän presidentit tapasivat Minskissä. Venäläissotilaita jäi kiinni Ukrainassa. Moni ihminen on pitkään vailla työtä. Lastensairaalan rakentaminen alkoi.


Maanantai 25.08.2014

Israelin sotakoneet iskivät taas Gazaan. Venäjä aikoo lähettää lisää apua Ukrainaan. Venäläiset tulevat ruokaostoksille Suomeen. Ampiaisia on ollut paljon tänä kesänä.


Sunnuntai 24.08.2014

Tulivuori säikäytti Islannissa. Israel aikoo jatkaa iskuja Gazaan. Suomessa lasketaan Venäjä-pakotteiden hintaa. Sää on vaihdellut paljon.


Lauantai 23.08.2014

Venäjän avustusrekoista kiistellään taas. Fergusonin mellakkakaupungissa on kireä tunnelma. Miss Universum kävi kotona Muhoksella. Korkeasaaren eläintarha on 125-vuotias.


Perjantai 22.08.2014

Helsingin huumepoliisitutkinta laajenee. Hamas teloitti ihmisiä keskellä Gazaa. Suomi selvittää kaksoiskansalaisuutta. Hiphop-tähti Cheek tekee historiaa.


Torstai 21.08.2014

Suuret kaupungit houkuttavat muuttajia. Venäjän avustusrekat saapuviat Ukrainan rajalle. Venäjällä tehotarkastetaan McDonald's-ravintoloita. Elokuu on ollut sateinen.


Keskiviikko 20.08.2014

Suomen talous heikentyy. Islannissa on evakuoitu ihmisiä tulivuoren läheltä. Yhdysvaltain mielenosoitukset rauhoittuivat hieman. Sorsien ja karhujen metsästys on alkanut.


Tiistai 19.08.2014

Yhdysvalloissa mellakat yltyvät. Asunto kannattaa mieluummin ostaa kuin vuokrata. Nuorille valokuvaaminen on tärkeää. Kesäkissoja on paljon karkuteillä.


Maanantai 18.08.2014

Venäjän avustusrekat odottavat yhä pääsyä Ukrainaan. EU tukee pakotteista kärsiviä viljelijöitä. Missourin rotumellakat jatkuvat. Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne saa kiitosta.


Sunnuntai 17.08.2014

Suomalaiset haluavat olla mukana Venäjä-pakotteissa. Ukraina pyytää länsimailta aseita. Suomi voitti keihäänheitossa kaksi mitalia.Melkein koko maassa sataa.


Lauantai 16.08.2014

Presidentti Sauli Niinistö tapasi Ukrainan presidentin.Vanhusten hoidossa on ongelmia. Pohjois-Irakissa terroristit tappoivat siviilejä. Amerikkalaiset kehuvat Helsingin ravintoloita.

Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Selkouutisten vieras

Meri Marinova ja Houssemeddine Ammar. Kuva: Yle.Houssemeddine Ammar ja Meri Marinova kertovat suomen opiskelusta.


Muualla Yle.fi:ssä