| Kirjoittaja |
Viesti |
farmasisti Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 27.9.2009 14:43 Viestin aihe: Hammaslääkis 2010 |
|
|
Mihin hampaalle olette hakemassa? Aiotteko mennä valmennuskurssille? Oletteko tilanneet itseopiskelumateriaaleja?
Itse olen vähän aikaa sitten valmistunut farmaseutiksi. Uskoisin kemian ja biologian sujuvan jo hyvin, fysiikka vaan tuntuu tosi vaikealta! Ajattelin hakea Helsinkiin tai Turkuun hampaalle ensi keväänä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
taapero Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 28.9.2009 02:21 Viestin aihe: |
|
|
Mukavaa, että täällä on myös joku muukin, joka hakee hampaalle. Itse myös ajattelin hakea Hesaan tai Turkuun mietin myös vielä Kuopiota. En ajetellut mennä minnekkään valmennuskurssille. Eli ite ajattelin selailla kaikki lukion fysiikat, kemiat, bilsan ja sitten vielä pitää lukea sitä gallea tai mikä nyt kirja sitten tuleekaan. Ai niin ajattekin myös hankkia itseopiskelumteriaalit, joten töitä tulee kyllä olemaan aika paljon. Saa nähä mitä siitä opiskelusta tulee.... Oletko itse menossa valmennuskurssille vai tilaatko itseopiskelumateriaalit.....
Itsellä on taas niin fysiikka ja biologia sujuvat hyvin, mutta kemian kanssa minulla on hieman vaikeuksia. Sinulla on ainakin hyvä pohja harjoittelulle, kun sinulla on jo farmaseutin koulutus, joten etköhän sinä pärjää pääsykokeissa ihan hyvin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
limpsu Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 28.9.2009 13:37 Viestin aihe: |
|
|
Olen myös hakemassa hampaaseen turku tai helsinki! En ehkä uskalla Helsinkiin. Luen parhaillaan, kirjoitusten ohella, fysiikkaa iltalukiossa ja aika vaikealta on tuntunut, mutta ehkä se siitä. Ajattelin mennä sellaiselle valmennuskurssille, josta saan jotain infoa vissiin keskiviikkona.. Kemia on aika hyvin hallussa, ainakin laskuosuudet ja biologian kirjoitan keväällä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
n---a Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 28.9.2009 16:51 Viestin aihe: |
|
|
heippahei!
Täällä myös yksi joka haluaisi hampaaksi. Ouluun haen ja menen valmennuskeskuksen valmennuskurssille. Vähän hirvittää tämän talven työmäärä ja pääsykokeen vaativuus mutta haastehan se on otettava vastaan ja katsotaan mihin riittää, toivottavasti käy hyvin.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
farmasisti Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 28.9.2009 19:25 Viestin aihe: |
|
|
| taapero kirjoitti: | Mukavaa, että täällä on myös joku muukin, joka hakee hampaalle. Itse myös ajattelin hakea Hesaan tai Turkuun mietin myös vielä Kuopiota. En ajetellut mennä minnekkään valmennuskurssille. Eli ite ajattelin selailla kaikki lukion fysiikat, kemiat, bilsan ja sitten vielä pitää lukea sitä gallea tai mikä nyt kirja sitten tuleekaan. Ai niin ajattekin myös hankkia itseopiskelumteriaalit, joten töitä tulee kyllä olemaan aika paljon. Saa nähä mitä siitä opiskelusta tulee.... Oletko itse menossa valmennuskurssille vai tilaatko itseopiskelumateriaalit.....
Itsellä on taas niin fysiikka ja biologia sujuvat hyvin, mutta kemian kanssa minulla on hieman vaikeuksia. Sinulla on ainakin hyvä pohja harjoittelulle, kun sinulla on jo farmaseutin koulutus, joten etköhän sinä pärjää pääsykokeissa ihan hyvin. |
Mä oon kovin pähkäillyt, että meniskö valmennuskurssille vai ei.. Ne on vaan niin kauhean kalliita!!! Olen täysipäiväisesti töissä, saa nähdä mitä lukemisesta tulee töiden ohella! Mistä aiot hankkia itseopiskelumateriaalit?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 29.9.2009 01:00 Viestin aihe: |
|
|
Se on muuten ihan totta, että ne kurssit on ihan älyttömän kalliita. Haiskahtaa rahastukselta, koska se, että pääsetkö sisään riippuu täysin sinusta itsestäsi ei kurssista, koska sinunhan se kova työ on tehtävä. No, mutta ei voi mitään.
| farmasisti kirjoitti: | | Mistä aiot hankkia itseopiskelumateriaalit? | Aion hankkia todennäköisesti eximialta, mutta katson myös muita vaihtoehtoja. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
limpsu Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 29.9.2009 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Mitkä ne "sisäänpääsyprosentit" olikaan eri hampaisiin?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 2.11.2009 04:08 Viestin aihe: |
|
|
| Jos saan tiedustella niin minkähänlaisia luku suunnitelmia teillä on...... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
lammas Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 4.11.2009 22:02 Viestin aihe: |
|
|
Onpas kyllä todella hauska tavata muitakin hampaalle hakevia! Itselläni pyrkimyksenä Kuopio. Tosin hitusen jänskättää, että millainenkohan hakijaryntäys sinne tulee ja jääkö tälläiselle tavikselle mitään tsäänssejä päästä sisälle.
Keväällä olen ylioppilaaksi kirjoittanut, ns. lääkis-aineista vain kemian oppimäärä takana. Iltalukiota ja paria eri valmennuskurssia olisikin nyt sitten tarkoitus hyödyntää, jotta tulisivat myös ne fysiikka ja biologia tutuiksi. Kamalan nopeasti on syksy mennyt - vasta kaksi kuukautta sitten oli kaikki fysiikan kurssit käymättä, ja nyt puuttuvat enää 7 ja 8. Ehkä tämä tästä.
Lukusuunnitelmani pyörii vielä hyvinkin paljon iltalukion ympärillä. Tarkoituksena olisi jouluun asti vain pyrkiä istumaan ahkerasti valmennuskursseilla ja iltalukiossa. Lisäksi pyrin käyttämään aikaa sen 2-3 tuntia päivässä läksyihin ja muuhun laskemiseen. Stressaamisen ajattelin jättää joulun jälkeiseen aikaan ja yrittää toistaiseksi vain saada itseni kiinnostumaan fysiikasta. Ja itseasiassa olen todella positiivisesti yllättynytkin - sehän on oikeasti aika kivaa..  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 6.11.2009 03:07 Viestin aihe: |
|
|
Heipparallaa lammas mukavaa, että uusia hakijoita ilmestyy tännekin keskustelupalstalle.
| lammas kirjoitti: | Tosin hitusen jänskättää, että millainenkohan hakijaryntäys sinne tulee ja jääkö tälläiselle tavikselle mitään tsäänssejä päästä sisälle.  |
Turhaan niitä hakijamääriä mietit, sillä yhtä hyvät mahdollisuudet sinulla on päästä sinne Kuopion hammaslääkikseen kuin muillakin, jotka hakevat sinne. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.11.2009 04:53 Viestin aihe: |
|
|
Luin eräältä toiselta palstalta, että sen Kuopion lääketieteen kokeen on voinut aikaisempina vuosina tehdä myös Lappeenrannassa... Pitääköhän tämä paikkansa... Mitenhän on ensi vuoden laita voikohan hammaslääketieteen ja lääketieteen kokeen tehdä ensi vuonakin sielä Lappeenrannassa...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
lammas Rekisteröitynyt käyttäjä
|
Lähetetty: 12.11.2009 17:20 Viestin aihe: |
|
|
taapero, Mikäli uskomme Itä-Suomen yliopiston sivujen valintaopasta niin voi.
Hammaslääketieteen koulutusohjelmaan pyrkivät ilmoittautuvat
26.5.2010 klo 7.30–8.45 Kuopion yliopiston
Tietoteknian ala-aulassa, osoite Savilahdentie 6. Kuopion
yliopiston hammaslääketieteen koulutusohjelman valintakokeeseen
ei voi osallistua muiden lääketieteellisten
koulutusyksiköiden valintakokeiden yhteydessä. Sen sijaan
Kuopion yliopiston hammaslääketieteen koulutusohjelman
valintakoe järjestetään myös Lappeenrannassa,
os.: Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Skinnarilankatu/
Skinnarila, 53850 Lappeenranta. Ilmoittautuminen
Lappeenrannassa klo 8 alkaen
Ja lääkiksen kohdalta näytti löytyvät samainen informaatio (paikka Kuopiossa taisi vain olla eri rakennuksessa).  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 13.11.2009 01:21 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos paljon lammas infosta! En ookkan perehtyny tohon Itä-Suomen yliopiston valintaoppaaseen. Täytyypä perehtyä siihenkin. Mukava tietää, että sen kokeen voi tehdä ensi vuonakin Lappeenrannassa. Voi tätä valinnan vaikeutta, kun yhtenä paivänä Helsinki tuntuu ykkös vaihtoehdolta toisena päivänä taas tuntuu, että Turku olisi se ykkönen ja jonakin päivänä Kuopio taas tuntuu ykköseltä. Saa nähä valinnasta tulee vaikee, mutta minkäs teet, kun elämässä on vaikeampiakin asioita mietittävänä.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 15.12.2009 00:45 Viestin aihe: |
|
|
| Herätellääs vähän tätäkin keskustelua. Mihis te olette hampilääketieteelliseen hakevat hävinneet? Itse tässä fysiikkaa kovasti kertailen ja kurssi vitonen tällä hetkellä menossa. Mitenkäs teillä sujuu lukemiset? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |